Startar upp med lite tabata!

Hej, hallå!
 
Igår kväll kom min sambo in på min systers bröllop som är i sommar. Han insåg att det inte är så långt kvar och att han måste ta tag i träningen, haha. Helt ärligt har ingen av oss knappt tränat sedan jag blev gravid med vår dotter som nu är ca 9 månader. Det är JÄTTELÄNGE!  Det blev något pass här och där under graviditeten, men inte många. Jag mådde så illa i början och sen hamnade min ischiasnerv i kläm ganska tidigt. Sedan har det blivit lite långpromenader och simning några enstaka gånger efter graviditeten.
 
Jag har varit en person som tränar minst 4 dagar i veckan, men helst 5-6 dagar. 
 
Hursomhelst... min comeback till min sambo var att vi kan dra igång med tabata direkt imorgon om du vill, så high five:a vi på det.
 
Så på förmiddagen idag satte jag ihop ett tabatapass till oss som vi ska göra när han kommer hem från jobbet. Det blir 15 minuter långt. Tänker att vi börjar lite försiktigt med tanke på hur otränade vi båda är. Plus att vi tänkte göra det medan vår dotter är vaken och vem vet hur länge hon låter oss träna, haha. 
 
 

Side to side: Jag kallar den här övningen för det (kallar den även "ta i häl" eller "hand to heel") och jag vet ärligt inte vad den heter... Man ligger på rygg med böjda ben, lyfter upp nacke och övre rygg, drar in naveln och sedan så ska man ta (eller försöka ta beroende på flexibilitet), på resp häl varannan gång. Alltså från sida till sida. Se bilder nedan:

 
Ignorera vårt fula golv, vi bor i ett gammalt hus. Och ja... det står ganska högt upp på renoveringslistan, haha.
Träning & Hälsa | fitness, tabata, träning | |
#1 - - Emma Engström:

Åhh tabata-träning älskar jag verkligen!! Det är ju så kul att man kan köra så mycket man orkar under den tiden som är :D Härligt!! <3

Svar: Ja, jag älskar det verkligen också! Helt fantastisk träningsform. Man kan köra igenom hela kroppen, få in både styrka och kondition och dessutom på ganska kort tid :-D <3
ambivertaliv.blogg.se

#2 - - Carolina:

Härligt att börja träna igen! Låter som en bra planering för er, hoppas att det gick bra :D <3

Svar: Det gick bra, men det var riktigt jobbigt med burpees på slutet (vilket var meningen, haha). Helt underbar känsla efteråt <3 :-D
ambivertaliv.blogg.se

#3 - - Emelie Andersson :

Kul att få ta del av din träning och vad roligt att få komma igång igen :)

Svar: Väldigt skönt att komma igång!
ambivertaliv.blogg.se

Upp