Helg-recap

Hej på er denna lill-lördag!

Tänker att lill-lördagen passar utmärkt att köra en liten recap av helgen som var.

I fredags åkte jag och C till IKEA och köpte lite nödvändigheter (plus lite annat såklart, svårt att  låta bli). Där mötte sambon upp oss för en snabb lunch innan vi åkte hemåt, och han fortsatte jobba.

På eftermiddagen stod det bakning tilm lördagen på schemat för min del. Pappa och lillebror hade fått önska varsin grej. Pappa önskade marängbakelserna och lillebror önskade "monsterkakor" som han ofta fick när han var liten (aka vanilj-kärleksmums typ). 

(null)

På kvällen efter att C hade lagt sig var det dags för poolbygge (den vi köpte i torsdags)!

Lätt som en plätt!


I lördags var det bara att fixa mig och åka till Gokart Stockholm för att möta upp ett glatt möhippegäng! Vi körde 3-kamp; gokart, bull ride och skytte. Riktigt roligt, och svårt. 

(null)

Efter det var det bara att stressa hem för att byta om och göra klart det sista på marängbakelserna. Sedan åka till pappa och dem på födelsedagsfirande. Vi firade min lillebror, storebror, pappas fru, min lillebrors flickvän, min storasysters sambo och mig. Vi grillade till middag, hade presentutdelning (kändes lite som julafton) och fikade. Jag och sambon fikade dock inte eftersom vi har sockerfri månad... så jag bakade bara åt alla andra, haha.

Jag har inte fyllt än, men fyller i början av juni. Nu när vi alla är vuxna har vi börjat fira alla oss som fyller i maj och juni vid samma tillfälle. Pappa och hans fru brukar dock komma och fika på min födelsedag ändå. 


I söndags lunchade jag och C med en kompis på Spicy Hot, så gott. Sen strosade vi lite bland kläder. 

(null)

Vi började även fylla poolen i söndags, fortsatte igår och ska nog få i det sista idag eller imorgon. Vi har ju egen brunn, så hämtar vatten på annat ställe. 

Första lupinerna har även tittat fram hos oss under helgen.

(null)


Passar även på att uppdatera om att början av veckan har bestått av långpromenader med C i det otroligt sköna vädret.

(null)

Just nu är det rätt grått och på gränsen till regn men... lever på all sol som visat sig under veckans första tre dagar!

Hoppas ni får en fin lill-lördag 





Allt annat, Mammalivet & Familjen | 3-kamp, PW i solen, bakning, bull ride, födelsedagsfirande, gokart, grillning, helg-recap, långpromenad, marängbakelser, monsterkakor, möhippa, pool, promenad i solen, sommarväder, vanilj-kärleksmums | |
#1 - - ExklusivaMoi:

En riktigt jäkla nice helg verkar det vara!!! Jassååå du är också en Juni-barn ;))... yaaay, me too<33

Svar: Det var det verkligen! Juni-barn är bra ;-) haha <3
ambivertaliv.blogg.se

#2 - - Bloggande4barnsmamma:

Oj så mycket kul hehe😍

Svar: Verkligen 😍
ambivertaliv.blogg.se

#3 - - Emelie Andersson :

Åh maten och bakelsen 😍 så gott! Vilken rolig helg du hade! Sånt uppskattas!

Svar: Ja det var en helg full med mycket kul! 😍
ambivertaliv.blogg.se

#4 - - Cassandra:

men gud så vacker & vilka härliga bilder :)

Svar: Åh, tack! :-)
ambivertaliv.blogg.se

Upp