Dance Monkey = Dance Mommy?

Det här inlägget kanske är mest för oss föräldrar där ute... 
 
... men varje gång jag hör låten Dance Monkey med Tones And I så ser jag framför mig hur föräldrar spelar apa framför sitt/sina barn. 
 
Tänk er själva; som förälder så dansar, sjunger, flamsar, ylar, låter man - allt för att få sitt barn att skratta eller sluta gråta. Man gör det för att distrahera och roa. Det är vi föräldrar som är The Monkey, haha.
 
 
Egentligen gäller det nog personer över lag som umgås med en bebis eller ett litet barn. Det kan vara far- och morföräldrar, mostrar, fastrar, morbröder, farbröder, storasyskon, bekanta. Det är kidsen som styr helt enkelt ;-)
 
(Som ni kanske förstår är det här alltså mitt livs soundtrack i dagsläget, haha)

Allt annat, Mammalivet & Familjen | dance monkey, livets soundtrack, mammalivet, tones and i | |
#1 - - Lisa:

Känner igen mig i det där även om det är ganska många år sedan mina var små :) kram <3

Svar: Haha ja, det är en härlig tid ;-) Kram <3
ambivertaliv.blogg.se

#2 - - enna:

Hahahah...har aldrig tänkt den kopplingen :)

Svar: Haha, det var det första jag tänkte på när jag hörde den första gången ^^
ambivertaliv.blogg.se

#3 - - Susjos :

Nu måste jag ju lyssna på den låten!
Ha det gott!

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska! Ha det så bra!
ambivertaliv.blogg.se

#4 - - Emma Engström:

Haha vilken rolig bild det lät som att du får! Men gillar den här låten ändå :D <3

Svar: Haha, eller hur ;-) Jag gillar den också! <3
ambivertaliv.blogg.se

#5 - - Ditte:

Vad roligt! Jag är ju så gammal att jag bara flyktigt hört låten innan. Har vuxna döttrar och två barnbarn, 10 och 6 år, så det är nog ingen idé att jag dansar fram efter låten. Får ta det.
En annan "rolig "sak är att min ena dotter heter Liv och jag har det som andra namn. Och du heter Liv.

Svar: Klart du kan dansa efter låten du med, hehe. Åh, vad roligt. Då har ni fina namn/andra namn båda två!
ambivertaliv.blogg.se

#6 - - skåningen:

Det är länge sen mina barn var små.Men visst sjöng jag för dom!
Svar....Att ha goda äkta vänner att kunna prata med är en bra terapi.
Kram!

Svar: Ja, man gör väl nästan det automatiskt som mamma :-) Kram!
ambivertaliv.blogg.se

#7 - - BP:

Stort tack för titt-in hos mig:-)
Såg att du är utbildad inom psykologi, så då undrar jag hur du tolkar ditt/ert beteende - hahaha:-)))

PS. Har inga barn, så jag har nog aldrig behövt bete mig som en monkey;-) DS.

Svar: Haha, oj det finns nog många anledningar; inbyggd instinkt att trösta sitt barn, att vilja se sitt barn skratta och må bra. Förutom att man tycker synd om sitt barn när det gråter så är det dessutom psykiskt påfrestande för en själv, så man vill göra det man kan för att slippa gråten. Sen är det klart man vill att ens barn ska tycka man är lite rolig ;-)
ambivertaliv.blogg.se

#8 - - Sara:

HAHAH vilken rolig bild du får framför dig av den låten

Svar: Haha, var verkligen det första jag tänkte på när jag hörde den första gången
ambivertaliv.blogg.se

#9 - - Anonym:

Visst är den låten bra 😀

#10 - - Therese:

Jag hatar verkligen den låten, men videon är så störtskön! Kan tänka mig att det är jag när jag blir gammal. Haha!

Svar: Haha, mycket möjligt!
ambivertaliv.blogg.se

Upp