En liten sjukling + Corona

God morgon,

Inatt har det inte blivit mycket sömn. Igår efter babysimmet blev min lilla plutt dundertäppt, så hon har haft andningssvårigheter hela natten. Så vi åt frukost kl 5 imorse för då gav jag upp att försöka få henne att somna om för sjuttioelfte gången. Har fått henne att somna en sväng i soffan nu. 

(null)

På Nyhetsmorgon just nu pratar de som vanligt om Corona-viruset. Vet inte om man ska bli trött på tjatet eller orolig för spridningen. Idag pratar de om vaccin. Min första tanke var att det känns som svininfluensan all over again. Då blev det också panik och ett vaccin skapades snabbt, ett vaccin som senare orsakade sjukdomar. Finns det risk att samma sak sker igen? 

UPPDATERING: Troligtvis inte då det kommer ta 3-5 år innan det finns på marknaden sa de precis.

Jag var tvungen att ta svininfluensa-vaccinet för att få fortsätta träffa min morfar som då hade cancer. Hans kropp hade inte klarat att få svininfluensa. Spontant tänker jag nog inte ta något vaccin mot Corona, om det inte är så att jag behöver det för min dotters skull. Ser ingen fara med Corona för min del, men vet inte hur små barn hanterar viruset? 



Allt annat, Mammalivet & Familjen | babysim, corona, coronavirus, förkyld, inte sovit, mammalivet, nyhetsmorgon, svininfluensa, täppt, vaccin | |
#1 - - Anonym:

Både barn og syke folk (meg selv inkludert) takler nok ikke et så kraftig virus særlig lett, så her er det om å gjøre å forebygge! Så søtt bilde 💛

#2 - - Emelie Andersson:

stackarn, hoppas att hon blir frisk snart och att ni kan få sova :)

Svar: Tack, nu börjar det ordna upp sig som tur är :-)
ambivertaliv.blogg.se

#3 - - Carro:

Jag har samma tankar som dig, är livrädd för narkolepsi tex som vaccinet för svininfluensan faktiskt kunde ge... Läskigt med att vaccin kommer så plötsligt och alla vill ta det och så vet man inte vad det egentligen är.

Svar: Ja men precis, det är lite otäckt...
ambivertaliv.blogg.se

#4 - - Pauline Hurtig:

stackars liten. Jag tycker det är lite obehagligt med Coronaviruset..

#5 - - Anita:

Lite väl mycket prat om Corona kan jag personligen tycka.... Kram

#6 - - Natalie:

Det är så jobbigt med täpp i näsan och förkylning. Jag hoppas det blir bättre och att detta med Coronaviruset lugnar sig och blir bättre. Kram

Svar: Ja, de kan ju inte sova när de inte kan andas ordentligt. Så det blir lite extra jobbigt med sömnbrist + sjukdom. Men nu börjar det ordna upp sig :-) Kram
ambivertaliv.blogg.se

#7 - - Yasmine:

Jag är inte rädd för Corona. Men så har jag inga barn att tänka på heller. För precis som du säger är jag osäker på hur barn klarar det? Kram

Svar: Nej, det är just det. Små barn och gamla kanske inte kan hantera det lika bra. Så det är mest dem jag kan vara lite orolig för. Kram
ambivertaliv.blogg.se

#8 - - enna:

Måste vara ansträngande med babysim ;)

Svar: Haha, ja tydligen ;-)
ambivertaliv.blogg.se

Upp