Ny månadschallenge + veckans challenge - V9

God morgon alla solstrålar!
 
Eftersom det är 1 juni idag är det dags för en ny månadschallenge. Det är dessutom måndag, vilket betyder att det även är dags för en ny veckochallenge. Såå... jag slänger ut båda två på en gång. Lika bra att kicka igång månaden och veckan ordentligt!
 
Månadens challenge handlar om promenader. Dagliga promenader. Däremot handlar det inte om att man måste gå minst 40 minuter eller liknande, men ag skulle rekommendera att försöka gå minst 10-15 minuter. Hinner du däremot endast 5 minuter så tycker jag det är mycket bättre än 0 minuter. Någon effekt ger det även om det blir kort.
 
 
Månadschallengerna handlar som ni vet främst om hälsa, medan veckochallengerna handlar lite mer om fysisk träning. Nu är ju träning även hälsa, men jag tror ni förstår lite vad jag menar. Dessa promenader handlar i första hand inte om att ta ut er fysiskt, utan handlar mer om vad en promenad kan göra för humör och välmående även om promenaden inte är så lång eller snabb. Sen uppmuntrar jag självklart även att man tar en PW på en timme eller mer också. Viktigaste är att promenaden blir av varje dag. Vissa dagar kanske man bara tar en kort promenad på lunchrasten, och andra traskar man runt i skogen i flera timmar. Bara någon form av promenad görs så är jag nöjd!
 
 
Veckans challenge: 
 
 
Så nu kickar vi igång juni som också är den sista månaden med dessa challenges. Åtminstone för den här gången. Kör hårt allihop! 
 
 
 
Träning & Hälsa | PW, junichallenge, månadschallenge, narrow squat, powerwalk, promenad, veckochallenge, vårchallenge | |
#1 - - Emma Engström:

Yay, härligt med en ny utmaning!! Att det blir promenader är grymt tycker jag, man ska fokusera på det som ger en något bra och vad som passar en själv liksom! Heja dig och lycka till <3

Svar: Ja men eller hur! Promenader kan göra underverk verkligen på olika plan :-D <3
ambivertaliv.blogg.se

#2 - - Linda:

härlig utmaning :)

Upp