Studentfirande och altanbygge

Hej!

Shit vad den här helgen bara har susat förbi! Hittills... Den är ju inte riktigt slut än.

I fredags var jag och C och köpte parasoller till hennes pool och framtida sandlåda. Vi sprang även in och köpte solhatt, keps, solbrillor och lite annat till C. Sedan var det lite förberedelser inför min lillebrors studentfirande kl 16. Vi blev ganska många, men vi satt ute hela tiden och försökte hålla avstånd och förbjuda kramar. Sjukt lyckad kväll! Jag och C var hemma strax efter kl 21, sambon stannade kvar ett tag till. 

(null)

(null)

(null)

(null)


I lördags var jag och C på en playdate med fyra andra mammor och deras små. Vi träffades utomhus på en lekplats. Supermys! 

Medan vi var borta kom min mamma och hennes man för att hjälpa oss börja bygga altan, äntligen! Ska bli så sjukt skönt att kunna sitta där sen. Vi bygger där vi har eftermiddags- och kvällssol. Så ser härliga grillkvällar framför mig! 

(null)

(null)

Efter lite lunchrast stack jag och C iväg en snabbis igen och träffade min syssling för första gången. Han är ca 1,5 år - pappa har två kusiner som är yngre än vad jag är nämligen, och en av dem har en liten kille som vi inte träffat förut då vi bor väldigt långt ifrån varandra. De kom för att fira min lillebrors student, så det var kul! Inte träffat den familjen på flera år (!!)


Idag fortsätter altanbygget. Gjutning står på schemat bland annat. Sen efter lunch ska jag och C iväg en liten sväng och hälsa på en av min mammas bästa vänner. Hon har funnits i mitt liv sen jag föddes, så hon vill självklart även vara en del av C’s liv. Vi ska också ses utomhus såklart.


Full helg minst sagt! Ibland undrar jag om vi är oansvariga som umgås så här mycket..? Läste något inlägg på facebook som gav mig lite dåligt samvete. Men återigen ses vi utomhus, vi kramas inte eller har onödig kontakt, vi träffar absolut inga sjuka eller med minsta symtom och vi skulle  såklart hålla oss hemma om vi hade minsta symtom. 

Hoppas att ni alla har haft en riktigt bra helg! 






Allt annat, Mammalivet & Familjen | altanbygge, lillebror tar studenten, nära & kära, playdate, studentfirande, studentmottagning | |
#1 - - Emma Engström:

Lördagen tycker jag lät himla mysigt, så roligt när man är ett gäng och kan umgås så ihop! :D Stort lycka till med altanen idag också, kan tänka mig att det är ett riktigt storjobb! Kram i massor <3

Svar: Ja, det är kul att träffa andra med barn i samma ålder och som lever lite "lika" liv eller hur man ska säga. Många går ju igenom samma saker som man själv fast det ibland känns som man är helt ensam. Tack! Det är ett stort jobb, men tycker det går framåt rätt bra :-D Stor kram <3
ambivertaliv.blogg.se

#2 - - Ylva:

Vilket fint studentfirande men visst är det svårt att inte kramas!

Svar: Ja det är jättesvårt, speciellt när man inte har setts på länge!
ambivertaliv.blogg.se

#3 - - Julia Svensson:

Åh så himla härligt!!

Svar: Superhärligt verkligen!
ambivertaliv.blogg.se

#4 - - Emelie andersson :

Vad roligt med studentfirande och att det blev så bra trots omständigheterna :)

Svar: Ja men verkligen! Glad att han blev nöjd :-D
ambivertaliv.blogg.se

#5 - - Louise:

Låter som en grym helg! :D

Svar: Det var det verkligen! :-D
ambivertaliv.blogg.se

#6 - - Evelina:

Vad roligt med studentfirande! Ska bli spännande och se hur altanen blir när den är klar!❤️

Svar: Ja det var superkul! Verkligen, jag är lite spänd själv haha. Kram <3
ambivertaliv.blogg.se

#7 - - CAICAIS:

Wow låter som en riktigt lyckad och KUL helg!! Kram <3

Svar: Den var verkligen lyckad! Många fina stunder :-D <3
ambivertaliv.blogg.se

#8 - - Emma:

Så himla härliga bilder! Ha en fin vecka och hoppas du får en mysig midsommar :)

Svar: Tack! Hoppas du får en riktigt bra vecka du med, och en fin midsommar! Hoppas vädret håller vad det lovar än så länge :-)
ambivertaliv.blogg.se

#9 - - Ama de casa:

Såg väldans gott ut det där och altanen kommer säkert att bli superbra! :-)

Svar: Det var mycket gott! Ja men det tror jag också 😃 nu får byggandet vänta lite medan det regnar bara, så det känns lite tråkigt 🙈
ambivertaliv.blogg.se

Upp