Veckans challenge - V11

Hej på er!
 
Vilket väder det har varit senaste tiden - helt underbart! Men ska väl bli sämre här nu några dagar tyvärr... Är ju typiskt. Sen menar de ju på att midsommar ska kunna bli rätt fint, men den har man ju hört förut. Brukar väl bli sämre diagnos ju närmre midsommar vi kommer, haha. Men vad vore midsommar utan lite halvpissigt väder? ;-)
 
Den här veckan kör vi på en övning som tränar armar, mage och ben + flåset. Jag gillar den för jag gillar övningar dä rman även smyger in lite flås. Jag är ju en tabata-dyrkare trots allt!
 
Veckans challenge: 
 
 
Mountain climbers. Vet inte alls vad ni tycker om den övningen, vet att det brukar kunna vara lite delade åsikter. Hoppas ni gillar den. Den gör nytta med relativt enkla medel, sånt gillar jag!
 
Som vanligt bestämmer ni själva vilken nivå ni vill köra. Hoppar över avancerat på den här. Eller... hade tänkt det i alla fall, men nu när jag sitter här och skriver så kanske jag har ändrat mig. 
 
Slänger in en avancerad variant här i texten istället eftersom det blev lite oplanerat nu. Jag kan inte låta bli helt enkelt, haha. Man kan avancera/variera den här övningen genom att ta knä mot motsatt arm istället för rakt fram. Alltså att man kör lite snett, det aktiverar magen på ett annat sätt. Bästa är  att köra båda varianterna skulle jag säga, så man jobbar med lite olika muskler. 
 
Det här är näst sista veckochallengen. Påminner också om månadens challenge som ni hittar HÄR. Kör hårt!
 
 
 
Träning & Hälsa | looklikeabeauty, mountainclimbers, trainlikeabeast, vecka 11, veckans challenge, vårchallenge | |
#1 - - Julia Svensson:

Åh så härlig vecka!!

Svar: Eller hur!!
ambivertaliv.blogg.se

#2 - - The Dreamandcreativity:

Här har det varit väldigt bra väder förutom härom dagen 😛


SV: Tack så otroligt mycket❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Vi har haft superväder tills idag, nu är det spöregn 😅
ambivertaliv.blogg.se

#3 - - Lisa:

Ja visst har det varit härligt väder. Här har det regnat inatt och det är mörkt på himlen fortfarande. I och för sig behöver det komma lite regn för det är så torrt.
Midsommarafton är det ju tradition för oss svenskar att sitta och huttra eller springa ut och in mellan skurarna haha

Kram

Svar: Här kom regnet strax efter lunch och håller på fortfarande. Hahah, ja det är verkligen den typiska midsommaren! Hur skulle man annars veta att det var midsommar? ;-)
ambivertaliv.blogg.se

#4 - - Ariel C:

Så spennende med challenge! Denne så passe hard ut, så kanskje jeg må hive meg på!

Svar: Ja men det tycker jag absolut att du ska! 😃
ambivertaliv.blogg.se

#5 - - ExklusivaMoi:

Jag är en sådan person som tycker att ALLA väder är bra =P... det är bättre för naturen!! nämnde det för någon dar sen om att "lite regn så kommer vi ha massa lingon i skogarna", HAHAHHAAA! Kändes som det var ironi i stora mått eftersom det nu skall regna (iaf hos mig) i 2dagar =D... det är kul nästan jämt!

Svar: Haha ja, men det är väl en bra syn på vädret! Jag gillar faktiskt regn, tycker det är lite mysigt. Men hade önskat vi kunde fortsätta jobba med altanen, vilket inte går i regnet :-/ men är ju bra för naturen som du säger!
ambivertaliv.blogg.se

#6 - - Emma Engström:

Alltså jag håller verkligen alla tummarna för att vädret visar fel, att det kommer bli fint och inte regn!! Vill ha sommaren fullt ut nu :> Heja , heja! Så kul med utmaningar och bra att man kan justera själv liksom :D <3

Svar: Regnet drog igång på eftermiddagen och håller på än... haha. Man får försöka tänka att det är bra för naturen ;-) <3
ambivertaliv.blogg.se

#7 - - Sara:

Håller med om att det varit jättebra väder, men i dag var det tyvärr lite sämre!

Svar: Ja, idag har vi haft regn hela eftermiddagen - och håller på än...
ambivertaliv.blogg.se

#8 - - The Dreamandcreativity:

Här har det varit väldigt bra väder förutom härom dagen 😛


SV: Tack så otroligt mycket❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Vad härligt! Hoppas det fina vädret håller i sig :-)
ambivertaliv.blogg.se

Upp